Tweedehands Juweeltjes & Vintage kleding

29-04-2014 10:22

Hoi!

Daar ben ik weer, ik heb besloten om niet elke dag een artikel te schrijven. Dit omdat ik het als een hobby wil zien en geen dagelijkse verplichting ;) Ik schrijf dus wanneer ik weer iets leuks heb meegemaakt, gezien, gekocht, of weer barst van de tips! 

Dit keer heb ik weer twee Tweedehands Juweeltjes voor jullie. Ik heb namelijk weer op de vlooienmarkt gestaan afgelopen zondag, waar ik het niet kan laten om, als het bij mijn kraam rustig is, even zelf rond te neuzen naar 'vintage'. Ik stond er overigens met m'n zus, dus ik liet mijn kraam niet alleen hoor ;) 

Onze 'overbuurvrouw' op de markt maakte erg veel indruk bij veel mensen. Ze had een hele berg kleding op de kraam liggen voor het uitzoeken, maar ze kocht het ook zelf in dus ze vroeg voor een vlooienmarkt vrij hoge prijzen. Verschillend vanaf 10 euro tot wel 85 euro voor een kledingstuk. Wij, mijn zus en ik, vroegen slechts 1 euro of zelfs 50 cent voor onze afdankertjes, maaar dat waren dan ook echt afdankertjes.. Al onze leuke dingen hadden we de vorige keer al verkocht, en onze kraam zag er dan ook niet echt spectaculair uit. Je zou zeggen dat als je alles mooi op zou hangen dat het meer mensen zou trekken, maar het tegendeel bleek waar bij onze overbuurvrouw. Ze had echt een geheim volgens mij, hoe kon dat toch? De bezoekers van een vlooi willen vaak niet meer dan 1 euro per kledingstuk betalen, dacht ik!

Ik besloot te gaan kijken bij haar kraam, en zag er erg mooie kledingstukken tussen liggen, nieuwe, maar ook tweedehands dingen. Wat me vooral opviel was dat het duurzame materialen waren. Ze had veel echt leren jasjes, suéde, en alles was ook ongeveer in een paar dezelfde kleurtonen. Dit trok ook heel erg de aandacht! Ze had bijna alleen maar aardetinten als beige, wit, grijs, taupe en bruin. En ze had echt heeeeel erg veel. Ik dacht dat wij ooit veel kleding hadden.. Maar toen ik ernaar vroeg zei ze dat ze het inderdaad inkocht. Maar het was bijna fascinerend hoe mensen eerder in zo'n grote berg gaan graaien dan dat ze tussen ons nette kledingrek kijken.

Doordat het bij haar heel druk was, en bij ons niet zo, kon ik mooi kijken wat ze allemaal had. En echt, steeds lag er weer iets boven op wat ik nog niet had gezien. Op een gegeven moment zag ik iets heel gaafs liggen dus ik liep er meteen heen. Het was een Josh V bomberjasje, en ik was er echt meteen verliefd op! Ik heb een foto voor jullie, maar in het echt is 'tie echt veel mooier!! 

Ik weet niet of jullie bekend zijn met het merk Josh V., maar het is een vrij prijzig merk. Voor dit jasje betaal je in de winkel over de 100 euro. Zij verkocht het eigenlijk voor 25 euro, maar omdat er twee naadjes los zijn onder de oksel mocht ik 'm voor 10 euro hebben. Oké, daar moest ik wel een aantal van mijn kledingstukken voor verkopen, maar who cares, als dit jasje zo in de winkel zou hangen voor een tientje had ik 'm ook meteen gekocht! De naadjes kan mijn moeder helaas niet maken, maar je ziet het bijna niet omdat het onder de oksel is, en door de print valt het ook niet zo op. Er zit ook een vlekje in de kraag, maar ik ga het jasjes dadelijk met liefde in een handwasje stoppen :) Hier nog een foto van de geweldige print!

Zo zie je ook dat het een soort 'quilted' is, met gouden glittergaren. De print oogt chique, maar door het bombermodel is het toch een stoer jasje. Ik combineer 'm denk ik met een cremekleurig shirtje en op een stoere spijkerbroek, maar zo'n jasje is ook gaaf op een maxi-rok!

Facebook-aankoop

Dan mijn tweede tweedehands aankoop! Kennen jullie die Facebook-verkooppaginas? Meestal zijn dit plaatselijke paginas opgericht door iemand in het desbetreffende dorp, bedoelt om je oude spullen te verkopen. Van lampenkappen tot toegangskaartjes, van kleding tot fietsen. Ik ben inmiddels lid van een paar van deze paginas en werkelijk alles komt er voorbij. In het meeste ben ik niet geinteresseerd, maar het is niet heel irritant op je tijdlijn vind ik en laatst kwam er iets voorbij wat ik heel leuk vond! Het was (natuurlijk..) een kledingstuk en ik heb meteen een berichtje gestuurd naar de persoon die dit verkocht. Na een paar pb'tjes heen en weer hadden we een mooie prijs afgesproken en bleek ook nog dat ze slechts 1 straat verderop woont! Ik ben zelf ook dingetjes gaan verkopen via Facebook en het gaat echt veel sneller dan marktplaats, omdat degene vaak in de buurt woont, komt passen, en het geld contant geeft. Hier is het jasje wat ik scoorde via Facebook:

Ook dit jasje zier er in het echt mooier uit, ik weet niet wat het is met mijn foto's vandaag.. De zon schijnt ook totaal niet dus het lijkt allemaal een beetje grauw. Het is een mintgroen jasje met een soort 'veertjes' van chiffon. Ook dit is een soort bombermodel. Heel apart! Vriendlief noemde het een pino-jas.. Noem het zoals je wil, ik vind 'm te gek! 

Ik betaalde 20 euro voor dit jasje. Inmiddels heb ik ook al 2 shirtjes verkocht via Facebook, dus ook weer 10 euro verdiend. Zo betaal ik nooit veel voor mijn kleding, maar het 'vintage' moet wel een beetje je ding zijn. Toen ik net begon met het niet alleen verkopen, maar ook kopen van tweedehands, hield ik dat nog wel een beetje stil. Wat zouden anderen daar wel niet van denken? Maar tegenwoordig schaam ik me helemaal nergens voor. Ik vind het ideaal, en wat is nou 'tweedehands'? Een keertje wassen en it's all yours! En dat bewijst het helemaal als ik complimentjes krijg over kleding of schoenen die ik tweedehands heb gekocht! Zo scoorde ik dus 2 gave jasjes voor 30 euro deze week. Heb jij al een keer tweedehands kleding gekocht?