Beauty Review: Catrice & Essence nagellak

11-04-2014 14:22

Karl says trés galactic glam..

Vandaag review ik 2 nagellakjes voor jullie. Een daarvan is Catrice Ultimate Nudes #01: Karl Says Trés Chique. De Ultimate Nudes collectie ligt niet meer in het Catrice schap, maar is wellicht nog te vinden bij de uitverkoop. Deze kocht ik bij de Prijsmepper make-up sale zoals jullie eerder zagen. Daar lagen trouwens ook de andere kleuren uit de Ultimate Nudes collectie! Het gaat hier om een mooi oudroze kleurtje. Karl Says Trés Chique is de donkerste kleur uit de collectie, de rest is allemaal meer 'nude'.

Het kwastje is lekker breed, wat we van Catrice gewend zijn, ik vind die kwastjes zó fijn lakken! En de nagellak zelf trouwens ook. Niet te stroperig, niet te dun, perfect. Hieronder het resultaat. De nagellak is iets meer roze dan ik had verwacht, maar dat is eigenlijk wel mooi!

De nagellak dekt goed. Dit is namelijk maar 1 laagje. Na 2 laagjes ben ik ervan verzekerd dat deze echt super mooi is en volledig dekt. Ik lak zelf altijd maar 1 laagje, omdat daarna én mijn geduld op is om het te laten drogen, én ik meestal minimaal 1 keer per week toch weer andere op doe als hier stukjes van af gaan ;)

Dan nu Essence. Essence heeft een aantal nieuwe nagellakjes in het assortiment. En ze zijn allemaal moooi! Op de website van Essence kun je precies zien welke nagellakjes nieuw in het assortiment zijn. Tip: Voor lezers die bij mij in de buurt wonen; Essence heeft officieel 2 schappen in de winkel. In kleinere filialen van Kruidvat is er meestal maar 1 schap aanwezig, zoals bij mij in Bergeijk. Terwijl je in het tweede schap dus veel meer nagellakjes vindt! Een tweede schap is hier in de buurt in Kruidvat Eersel en Kruidvat Valkenswaard. Mocht je dus op zoek zijn naar een nagellakje die je gezien hebt op de site ga dan naar een grote Kruidvat!

Hier een linkje naar de nieuwe producten van Essence: https://www.essence.eu/nl-nl/producten/nieuwe-producten/

Ik review Essence Colour & Go #171 Galactic Glam. Deze kocht ik een tijdje terug en het is een van de nieuwe kleuren. Het is een fijn nagellakje en hij dekt echt super!! Er zitten glitters in wat super mooi is in de zon, maar wel een nadeeltje als je je nagellak eraf haalt, de glitters blijven meestal nog plakken.. Gelukkig zijn het best subtiele glittertjes en valt het niet zo op als je er een andere nagellak op doet nadat je deze er af hebt gehaald.

Het is een blauw/groene kleur. Helemaal zomers! Op andere sites heb ik ooit gelezen dat je absoluut één of twee lagen basecoat moet gebruiken bij blauwtonige nagellak omdat je anders blauwe nagels zou hebben als je deze er af hebt gehaald. Dit wilde ik natuurlijk wel even zeker weten dus ik testte deze nagellak ZONDER basecoat en toen ik 'm er na 6 dagen pas afhaalde was er geen enkel spoor van blauw te zien. Good job Essence! Hier mijn nageltjes na slechts 1 laagje:

Jep, het is best een felle kleur, maar ik vond 'm wel heeel mooi! Mocht je deze kleur ook super vinden, maar vind je de glitters niet mooi? Essence heeft precies deze kleur nu ook in het assortiment zonder glitter, maar dan meer metallic. Dit is #172 en heet Splash! Ik ben aan het twijfelen om die ook te kopen, de kleur is iets lichter en het metallic oogt heel anders dan het glittertje, maar volgens mij lijkt het van ver af allemaal hetzelfde haha.

Bedankt voor het lezen en mocht je ergens vragen over hebben, spreek me gerust een keertje aan!