Daz Jewels & Accessoires

09-04-2014 13:33

Hoe het begon..

Zoals ik al vermeld had op deze pagina heb ik een sieraden en accessoirehandeltje. Veel mensen denken dat het er ineens was, maar dat is niet zo. Ik vertelde het alleen wel pas in het openbaar, toen ik wist dat ik er iets mee ging doen.

Ook al vermeld was dat ik al sinds jonge leeftijd op marktplaats en rommelmarkten verkoop. Het is niet dat ik het steeds voor het geld deed, maar op de rommelmarkt staan vond ik ook gewoon leuk om te doen. Dit deed ik wel maar een paar keer per jaar, maar het was leuk om dan weer heel het huis af te zoeken naar oude rommeltjes waar je een ander nog blij mee kan maken. Maar op een gegeven moment houdt dat natuurlijk op, en is er gewoonweg niet genoeg meer om je kraam te vullen.

Ik had inmiddels gezien dat sieraden het altijd goed deden op de rommelmarkten, of het nu oude van mij of van mijn moeder waren, sieraden waren erg gewild. Ik besloot met mijn marktplaats-skills marktplaats af te struinen naar sieraden die ik in een partij kocht, en per stuk weer verder kon verkopen. En dit lukte. Ik kon een hele partij oorbellen van een winkelrestant voor een prikkie op de kop tikken, en ik kon niet wachten om hiermee op de Koninginnemarkt te staan.

Eenmaal op de Koninginnemarkt vroegen veel mensen aan mij of ik een sieradenwinkeltje had, omdat ik zoveel nieuwe sieraden verkocht. Ik zei natuurlijk eerlijk nee, maar er ging wel iets kriebelen.. Zou dat niks zijn, dat ik voortaan op markten met ingekochte nieuwe sieraden ging staan. Eenmaal thuis vloog ik meteen achter mijn computer, want ik was superenthousiast geworden van het idee. Ik kocht verschillende partijen sieraden in, en besloot, om het concept een beetje speciaal te maken, er zelf armbandjes bij te maken. Ik kocht materialen en een hoop kralen in en ging enthousiast armbandjes maken. Dit waren mijn eerste armbandjes:

Die zomer was er weer een markt en daar kwam ik aan, met mijn sieradenhandeltje + zelfgemaakte armbandjes. Dat laatste verkocht helaas niet zo goed, en hier ben ik daarom ook mee gestopt. Ik kon er ook niet genoeg winst mee maken omdat het best wat kost om al die materialen en kralen in te kopen.

Om reclame en bekendheid te maken verzon ik een 'bedrijfsnaam' Daz. Waarom Daz? Ik heb werkelijk geen idee. Het begint met een D, net als ik, en het is kort, en een Engelse klank klinkt altijd beter zeggen ze ooit ;) Om wel te laten weten waar het om gaat plakte ik er Jewels & Accessoires achteraan. En als je het over bekenheid hebt, een Facebookpagina was zo geboren. Het vereist wat lef en investering, maar ik besloot ervoor te gaan. Een vriend was handig met vormgeving en maakte een logo naar mijn zin. Ik liet flyers en visitekaartjes drukken en besloot ook sieradenpartys bij mensen thuis te geven.

De partijen van marktplaats waren niet meer naar mijn zin want ik wilde 'hippere' sieraden, dus na wat sparen kocht ik de sieraden voortaan op online groothandels. Dit doe ik nu nog steeds. Omdat ik gestopt was met armbandjes maken had ik nu niks meer wat mij anders maakte dan alle andere sieradenbedrijfjes, dus ik dacht 'out of the box' en kocht grote 'broden' ambachtelijke handgemaakte zeep in, om deze te snijden en verpakken en natuurlijk te verkopen. De zeepjes zijn een succes en ik krijg er erg leuke reacties op! 

Om niet alleen op markten te kunnen verkopen, verbouwde ik een lege kamer in ons huis om tot 'miniwinkeltje', waar mensen gewoon op afspraak langs kunnen komen en kunnen winkelen. Inmiddels heb ik ook sjaals, chunks, portemonnees, cadeaubonnen en nog veel meer leuke spulletjes en loopt mijn winkeltje al aardig. Of ik in de toekomst echt een winkelpand wil dat weet ik nog niet, het is denk ik even afwachten wat de economie doet. Doordat ik juist geen winkelpandhuur, personeel, en alles wat erbij komt hoef te betalen kan ik ook erg betaalbaar blijven. Voor de komende tijd zit ik dus prima met Daz op markten, ladiesnights en sieradenpartys.

Via Facebook houd ik iedereen op de hoogte van nieuwe artikelen en wanneer er een markt is. Wil je alle foto's zien, kijk dan op www.Facebook.com/DazJewels

^ Op een LadiesNight

^ Op een buitenmarkt

^ Vrolijke sjaals

^  Een krijtbord in het winkeltje waar ik de nieuwtjes op schrijf

^ Een stukje van het winkeltje!

 

 

www.Facebook.com/DazJewels

Dinjaa@live.nl