Sieradenstash.. How to deal with it.

14-04-2014 10:42

Watch your jewelry!

Sieraden opbergen, vroeger had je zo'n mooi roze doosje waar je kleine kettingkjes en ringetjes mooi in gesorteerd zaten, tegenwoordig kunnen we geen genoeg krijgen van sieraden en hebben veel meiden een hele collectie. Althans, ik.. Maar hoe zorg je dat deze niet overal en nergens liggen en nog erger: niet in de knoop raken? (aargh, zo irritant!) Hier onder geef ik jullie wat tips over sieraden opbergen.

Tegenwoordig zijn er sieradenrekjes, die metalen standaardjes die steeds omvallen als je er iets vanaf pakt. Maar dit werkte prima voor mij. Totdat er eentje bij moest komen omdat het niet meer paste, en nog eentje.. En toen was ik er klaar mee. Dit moest handiger kunnen! Gelukkig hebben ze de sieraden'hanger' uitgevonden. Een soort kapstok met allemaal haakjes. Al moet ik nu even zeggen dat mijn vader dit ook uitgevonden zou kunnen hebben. Want toen ik als klein meisje ook al kettingen begon te sparen, pakte hij een houten kledinghanger met zo'n horizontale broek-hanger, tikte er een stuk of 10 spijkertjes in en daar is je DIY-sieradenhanger! Maar spijkertjes zijn eigenlijk te recht, een haakje zou ideaal zijn, dus toen ik deze sieradenhanger bij Primark zag, nam ik deze mee. Ik heb een foto gemaakt waarbij ik een over-de-deurhaak gebruik (Een haak die je over de deur hangt zodat je er iets aan kunt hangen) en daaraan heb ik de sieradenhanger van Primark gehangen. Ik heb er een paar van mijn statement kettingen en ringen aan gehangen en zo bijft alles mooi op zijn plaats. En het ziet er ook nog eens leuk uit!

Deze hanger heeft zoals je ziet 11 haakjes. Er kan maximaal 2 kilo aan een hangertje, houd dat wel in de gaten want je wil natuurlijk niet dat al je sieraden ineens op de grond liggen!

Ook heb ik nog 2 kapstokjes aan mijn boekenkast getimmerd, voor nog andere kettingen, en aan de muur zit nog een plak-kapstokje voor haarbandjes. Genoeg ideeén dus om al je sieraden kwijt te kunnen! 

Voor oorbellen en armbandjes gebruik ik nogsteeds het oldschool-sieradenrekje. En zo staat en hangt mijn halve slaapkamer vol met steentjes, veertjes, pareltjes, kwastjes, kleurtjes en gezelligheid! 

Waar te vinden:

Sieradenrekje: Deze zijn onder andere te vinden bij Xenos, Action, Blokker en Six.

Over-de-deur haak: Koop je bij Xenos, Primark en woonwinkels (vaak bij de badkamerspullen)

Sieradenhanger met haakjes: Bij Primark voor €2.

Kapstok met hartje aan de kast: Gekocht bij Xenos ongeveer 2 jaar geleden, maar bij Xenos hebben ze altijd wel van die kapstokjes.

Plakhaakje aan de muur: Ook gekocht bij Xenos.

Bedankt voor het lezen en maak gerust gebruik van mijn tips!