Trend: De Maxi-jurk + Webshop: Boohoo.com

10-04-2014 11:33

Maxi-dress for shorties!

Bij die zin dacht ik altijd meteen.. NEE. Maar sinds kort zeg ik JA tegen de maxi-jurk! Lang, lang heb ik zitten staren naar die mooie lange jurken. Casual, boho, classy.. Je kan ze dragen hoe je wil! Maar ik dacht dat ik er met mijn 1.56 en ietwat hatelijk onhandige appelfiguur toch niet in zou passen. DAT laatste woord baby, PASSEN! Ik wilde het toch een keertje zien bij mezelf, dus ging op internet op zoek naar een mooie maxi. Ik kocht deze jurk. Erg kleurrijk en geprint, maar áls je het doet..

Ik maakte een sprongetje toen het pakketje binnenkwam, maar het was nog wel even spannend of de jurk wel zou passen. En wat denk je? Tot mijn grote verbazing paste de jurk perfect! Nouja, bijna dan. De achterkant vind ik niet zo geweldig omdat ik een racerback niet mooi vind staan. Dat gedraaide aan de achterkant hoort namelijk zo, jammer maar helaas! Ik was al lang blij dat de jurk geen kilometer te lang was en dat ik er geen puddingkje in leek.

Wel moest ik iets zoeken om er overheen te dragen. Ik heb namelijk wat bovenarm-issues.. Net als bovenbeen-issues, (ik zal vast niet de enige zijn) gewoon van die bodyparts waar je niet al te trots op bent. ;) Ik had nog een fijne basic in de kast hangen, namelijk een gebroken witte blazer van H&M. Een witte blazer is trouwens echt een must-have! Een soort zwarte-blazer-maar-dan-voor-de-zomer. Snap je?

De blazer is een boyfriend-fit, (wat rechter en langer dan een normale blazer) dat doet niet heel veel af voor de achterkant, maar ik kan er mee leven! En zien jullie die geweldige zonnebril? Die kreeg ik van vriendinnen voor mijn verjaardag. Awesoooomeee. Verder combineer ik de jurk met mat-goude sandaaltjes van Primark, en ik denk met wat gouden sieraden, maar niet al te veel vanwege de drukke print. Dit setje hangt dus, -precies zo op de hanger- al anderhalve maand in mijn kast en ik wacht nog op het perfecte weer om het aan te doen. Dusss zien jullie mij binnenkort lopen in deze jurk, weet dan dat ik een gelukkig mens ben. :)

p.s. Maxi-jurk #2 hangt inmiddels ook in mijn kast ;)

Boohoo.com

Dat is de webshop waar ik de jurk bestelde en ik geef jullie hier wat feitjes en tips over deze webshop:

Stijl: Boohoo heeft basics, maar ook talloze jurkjes, onesies, playsuits, croptops en 'aparte' dingetjes. En dat ook nog allemaal met bloemenprint, glitters, franjes, cut-outs, aztecprints, teksten.. noem maar op!

Prijsklasse: De prijzen zijn betaalbaar! Een beetje zoals H&M vind ik. Een top heb je al voor 15 euro. Voor deze jurk betaalde ik trouwens 30 euro.

Verzendkosten: Zijn 5 euro, tenzij je voor 25 euro besteld, dan zijn de verzendkosten in Europa gratis.

Betalen: Kan helaas niet met iDeal, wel met een creditcard.

Levertijd: Mijn pakketje was er al in 2 werkdagen! Yay!

Retour: is minder, retourneren is op eigen kosten. Omdat de webshop Engels is moet je pakketje dus terug naar Engeland. Dit kost ongeveer 13 euro.. Wees dus zeker van je koop!

Tips: Om de ellende van het retourneren te besparen; lees ALLE reviews die bij het kledingstuk staan zorgvuldig. Dit heb ik ook gedaan met mijn jurk, omdat ik twijfelde tussen een maat 40 en 42. Ik zit er namelijk precies tussenin. In 5 van de 7 reviews stond dat de jurk een klein beetje groot viel. Ik gokte dus op een maat 40 en ik gokte pretty damn good. ;) Hiermee wil ik niet zeggen dat alle kleding groot valt he! Staan er geen reviews bij het product, kijk dan bij de size guide. Hier staan de maten in centimeters en dit kan je ook helpen de juiste keuze te maken.

Veel shopplezier bij boohoo.com, en jullie weten het; vind je een kledingstuk echt heel leuk, maar denk je dat het jou niet staat? Stap dan uit je comfort-zone en pas het gewoon een paar keer aan, gewoon DOEN! Meten is weten! ;)  -xo-