Ice Tea Green test!

18-04-2014 10:55

Een zomerdrankje

Dat is Ice Tea Green. Lekker fris en fruitig. Letterlijk is het gewoon groene ijsthee. Groene thee is gezonder dan gewone thee wordt gezegd, dus waarom dan ook geen groene ijsthee uitvinden?

Ik test vandaag 3 verschillende groene ijsthees voor jullie, namelijk Lipton Green Lemon Ice Tea - Pickwick Ice Tea Green Tea Citrus - C1000 Ice Tea Groene Thee. De Ijsthee van Pickwick is overigens ook gewoon in een groot pak verkrijgbaar, maar ik kocht een klein flesje om te proeven.

Allereerst de ijsthee van Lipton:

Highlights: Geen kleurstoffen en geen conserveermiddelen. 'Koolzuurvrije frisdrank met groene thee-extract en citroensap, gezoet met suiker en zoetstof van natuurlijke oorsprong.' 

Kcal: 20 kcal per 100 ml. Deze ijsthee heeft het blauwe vinkje van bewuste keuze.

Smaak: Deze ijsthee is heerlijk fris, en een goede dorstlesser! Je proeft goed dat dit 'lemon' is, want ik heb ook wel eens de gewone Lipton Ice Tea Green gehad, en deze vind ik minder smaakvol.

Pickwick:

Highlights: Gezoet met Stevia etract, bevat weinig calorieen. 'Een heerlijk verfrissende mix van zuiver water, natuurlijk groene thee-extract en fris sap van grapefruit en limoen.'

Kcal: Pickwick groene ijsthee bevat 36 kcal per 200 ml.

Smaak: Persoonlijk vind ik dit geen lekkere ijsthee. Misschien ligt het aan de citrussmaak, of gewoon aan de groene thee, maar dit is echt een wereld van verschil met de Lipton groene ijsthee. Qua kleur is deze ook een stuk donkerder en meer oranje dan de Lipton en C1000 merk groene ijsthee, die een transparante gele kleur hebben. (precies zoals witte wijn)

Als laatst test ik de C1000 Ice Tea Groene Thee

Op de pak zie ik nu dat deze ook verkrijgbaar is in de smaak Marokkaanse munt!

Highlights: Een verfrissende dorstlesser met natuurlijke thee-extract.

Kcal: per 100 ml bevat deze ijsthee gemiddeld 28 kcal. Ook deze ijsthee heeft het blauwe vinkje van bewuste keuze.

Smaak: Deze ijsthee is erg lekker en smaakt echt bijna hetzelfde als de ijsthee van Lipton. Persoonlijk vind ik deze zelfs nog iets lekkerder, ondanks er geen extra smaak aan zit zoals lemon. Misschien ook maar een keertje de Marokkaanse munt proberen?

Conclusie:

De winnaar op lekkerste smaak is bij mij geworden....... C1000 Ice tea groene thee, maar Lipton volgt vlak daarna! De groene ijsthee van Pickwick zou ik niet nog een keer kopen. (sterker nog, ik heb het flesje niet eens opgedronken ;))

Zoals jullie zagen bevat Pickwick wel de minste calorieen met 36 kcal per 200 ml, daarna volgt Lipton met 20 kcal per 100 ml, en kort daarna volgt C1000 met 28 kcal per 100 ml.

De ijsthee van C1000 is dan wel weer het goedkoopst, iets duurder is Lipton en het duurst is Pickwick. Maar deze prijzen kunnen ooit verschillen en al helemaal bij verschillende supermarkten.

p.s. Serveer alle groene ijsthees wel het liefst zo koud mogelijk, dit is het lekkerst. Ook moet je de ijsthee goed schudden voor gebruik. Dit komt omdat er bezinksel mogelijk is vanwege de groene thee-extract.

Bedankt voor het lezen! :)