Beauty: Tips voor je lips!

15-04-2014 12:59

Hello there!

Het is eindelijk voorbij met het gure, koude weer, dus ook met schrale, droge, en kapotte lippen. Haal die felle lipsticks maar weer uit de kast want het is lenteeee!! Hier een paar tips voor je lips!

Verzorgen

Heb je, net als ik, last van velletjes aan je lippen? Dit is in een minuutje op te lossen. Maak je tandenborstel nat en maak hiermee kleine ronde bewegingen op je lippen. Alleen bewegen dus, niet duwen of drukken. Als je dit 30 seconden hebt gedaan voel je dat je lippen suuuper zacht en velletjes vrij zijn!

Op internet vind je trouwens ook talloze DIY (Do it yourself) -lipscrubs die heel makkelijk te maken zijn met een paar ingrediénten.

Hierna kun je je favo lippenbalsem gebruiken. Weet je maar niet welke lippenbalsem goed werkt? Mijn geheim is Vaseline, Vaseline, Vaseline! In elke tas heb ik wel een potje Vaseline zitten. Dit is ook nog super budget-proof, en vooral als je niet de lippenbalsem-formaat Vaseline gebruikt, maar echt het potje! Hier zit natuurlijk veel meer in en is bij sommige drogisterijen nog goedkoper dan het kleine ronde blikje. Ook doe je er super lang mee. Het blikje is natuurlijk wel een uitkomst voor in je opstap-tasje. En trouwens, een laagje Vaseline dient ook nog eens goed als transparante lipgloss!

Om nog meer verzorging te geven smeer ik elke avond voordat ik ga slapen een dikke laag Vaseline op mijn lippen. Dan smeer ik namelijk ook een laagje net buiten mijn lippen, omdat het daar vaak droog is. Overdag is dit niet zo'n charmant gezicht, en s'nachts ga je ook niet meer eten of drinken dus kan het mooi blijven zitten en zijn werk doen. 

Vaseline is verkrijgbaar bij bijna alle drogisterijen. Een klein rond blikje vind je bij de lippenbalsems. Een potje vind je meestal bij de handcrémes en bodylotions. 

Een kleurtje!

Lippenstift, sommigen zweren erbij, sommigen houden er totaal niet van. Ik moet zeggen dat ik dit ook pas een jaar ongeveer gebruik, gewoon omdat ik me er eigenlijk nog niet zo in verdiept had. 'Is dit nodig dan?' Oké, je hoeft niet te weten waar lippenstift vandaan komt of zo iets hoor, maar het is wel fijn als je weet welke kleuren bij je staan. 

Natuurlijke look

Je kunt kiezen voor een 'nude' lippenstift. Dit is een naturel kleur met natuurlijke ondertonen en is perfect voor elke dag. Het valt niet te veel op maar toch heb je een lippenstift op. Ook een nude of transparant lipglossje kan eigenlijk altijd. Er bestaat ook de zogenaamde 'My lips but better' a.k.a. 'MLBB' lippenstift. Dit is een lippenstift die precies de kleur heeft van je eigen lippen. Dit is natuurlijk wel bij iedereen anders. Ik heb deze lippenstift zelf nog niet gevonden, jullie wel?

Rood

Een klassieke lippenstift kleur is rood. Maar echt, er bestaan honderden verschillende kleuren rood. En niet iedereen kan elke kleur rood hebben. Natuurlijk mag je echt zelf weten welke lippenstift je draagt, en als je op wil vallen doe dat vooral! Maar persoonlijk ben ik geen fan (en het lijkt wel een heuse rage te zijn) van lijkbleke meiden met knal, en dan ook echt knalrode lippenstift. Dit oogt in mijn ogen een beetje ordi, net als dat ik met mijn donkere huid een hele lichte lippenstift zou dragen.. No-go!

Op deze foto zien jullie links Essence #02 All you need is red. Een aardig fel kleurtje rood die vast in de collectie zit. Ze hebben ook een iets donkerdere kleur rood, namelijk #03 Dare to wear. Rechts zien jullie Catrice #C01 Charleston's fame uit de Feathers & Pearls Limited collectie. Dit is een felroze kleur die ik gisteren nog even scoorde in de make-up sale bij Prijsmepper. Ik zocht al een tijdje naar een mooie kleur roze. Ik kon ze niet zo goed testen in de winkel maar ik nam er wel 2 van mee, ze waren toch maar €1 per stuk ;) Ik heb deze net getest en het is best wel een 'wow' felle kleur roze, maar ik ga 'm denk ik wel dragen in de zomer.
  Op de achtergrond zien jullie trouwens mijn Beauty-notitieboekje. Hier schrijf ik vanalles op over mijn make-up en verzorgingsproducten. Wat ik heb gekocht, aanbiedingen, of het voor herhaling vatbaar is enz.. Ja, ik hou van structuur ;) Het boekje heb ik zelf bestempeld, by the way!

Lippenstift remover

Bestaat dit? Ik heb werkelijk geen idee! Meestal is mijn lippenstift er ook na een paar uur wel af, maar harde kleuren kunnen vaak nog wat sporen achterlaten. En hier krijg ik juist hele droge lippen van! Daarom haal ik de restjes er s'avonds altijd af. Dit doe ik door Vaseline (ja, issie weer!) op mijn lippen te smeren en simpelweg een paar keer met een tissue er over heen te gaan. Daarna smeer ik zoals ik al zei de dikke laag Vaseline weer op mijn lippen, en Welterusten!

Nog een laatste tip

Mocht je een lippenstift gaan kopen en je weet nog niet welke kleur, neem hier dan echt de tijd voor en test alles uit! Houd er ook rekening mee dat het licht in de winkel anders is als daglicht. Mochten er meerdere spiegeltjes hangen, kijk dan ook in alle spiegeltjes! Zo heb ik al ooit een miskoop gedaan, de lippenstift leek in de winkel heel mooi, maar eenmaal thuis leek het echt een hele andere! (En lelijk!...)
 

Waar te koop:

Essence lippenstift bij Kruidvat voor €2,39

Catrice lippenstift bij Kruidvat normaal voor €3,99 (Ik heb €1 betaald omdat deze lippenstift van Prijsmepper komt, een outlet van Kruidvat. Hier verkopen ze de oude Limited Collections)