Road to success..

23-04-2014 18:28

Als je er maar plezier in hebt!

Zei iedereen tegen mij toen ik ze uitlegde dat ik totaal niet weet wat voor werk ik wil doen. Maar waar had ik nou plezier in? Door al dat nadenken zag ik door de bomen het bos niet meer, en ging ik teveel nadenken over wat ik nou leuk vind om te doen. Vorige week konden jullie lezen hoe ik Daz heb opgericht. Natuurlijk dacht ik niet meteen; Dit wordt een succes.. Maar ik had er wel plezier in en het was een extra zakcentje! 1 juni a.s. bestaat Daz 1 jaar, en deze week besefte ik wat ik in 10 en een halve maand allemaal heb bereikt.

Waar ik vorig jaar rond deze tijd mijn eerste partijtje oerlelijke oorbellen via marktplaats binnen kreeg om te verkopen op de Koninginnenmarkt, ben ik deze week bezig met buitenlandse inkoopbestellingen, grote zomermarkten, inspiratie uit modebladen, sieradenparty's en het onderhouden van de administratie en het winkeltje. Oké, dit klinkt misschien groter dan dat het is, maar het is prima te doen hoor! Deze week is belangerijk voor mij, omdat ik 2 markten heb, (waarvan 1 al geweest is, maar het was hier extreeem rustig dus dat viel een beetje tegen!) omdat ik mijn eerste sieradenparty bij iemand die ik niet ken heb geboekt, en omdat ik ook nog eens gevraagd ben om op een festival te staan met Daz! Dit vond ik dus echt heeeel cool, schouderklopje pour moi!

Als ik dan eenmaal succes bereikt hebt (al is het maar een beetje), ben ik ook meteen meer gemotiveerd. Als ik een week geen klanten, evenementen of bestellingen heb ben ik geneigd om het even te laten rusten. Dit komt natuurlijk ook omdat ik niet naar een baas hoef te luisteren. Maar deze week zit er echt weer power in! Nu kan ik weer wat vertellen als mensen aan me vragen hoe het met Daz gaat. Het geld stroomt (nog) niet binnen hoor lieve mensen, maar ik voel me wel een stuk beter! En dan is die slagzin inderdaad waar; Als je er maar plezier in hebt.. Want heb je absoluut geen plezier en dus ook geen motivatie in wat je doet en kun je gaan voor beter, stop er dan het liefst vandaag nog mee ;)

Heb je dus een droom, gedachte, of al een doel? Begin klein, maar begin wel! Alles is het proberen waard!

-xo-

De markt waar ik deze week nog sta: Zaterdag 26 april op de Koningsmarkt in Hapert (vanaf 10 uur)

Het festival waar ik voor gevraagd ben: PLAY festival op 31 mei in Eersel > www.play-festival.nl (Hier sta ik van 15 uur tot 20 uur)