Mijn favorieten: Budget reinigingsproducten

08-04-2014 18:33

Iedereen heeft wel een aantal favoriete producten. Dit zijn die producten die je standaard koopt en eigenlijk altijd gebruikt. Qua reinigingsproducten heb ik 3 favorieten en deze zijn ook erg budget-proof!

Oogmake-up verwijderen

Dit doe ik met de Verfrissende oogreinigingspads lotion van Etos huismerk. Het zijn dunne pads met een soort structuurtje er in, zodat de make-up goed van je ogen af gaat. Er zit al reinigingslotion in verwerkt, zodat ze eigenlijk kant- en klaar zijn. Ze zijn er ook met oil in plaats van lotion. Dit is net wat je fijn vind, olie is een stuk vetter dan lotion, en met olie moet je daarna nog met een tissue over je oog heen, terwijl lotion geen vettigheid achterlaat. Er zitten maarliefst 100 pads in een potje en een potje kost €1,99. Ideaal voor dagelijks gebruik want met een potje doe ik vaak wel 2 tot 3 maanden!

Gezicht reinigen

Dit zijn wederom kant- en klare pads, maar dan een stuk groter. De reinigende lotion pads van Kruidvat uit de Cleansing lijn. Ook hier hoef je maar een pad te pakken en je veegt zo de make-up van je gezicht af. Voor mij werkt het ideaal maar ik gebruik dan ook geen foundation. Misschien dat hardnekkige foundation toch om een reinigingslotion/creme uit een flesje vraagt. Deze zijn er ook uit de Kruidvat Cleansing lijn. Deze lijn is wederom budget-proof want deze pads kosten €1,99 en er zitten 40 stuks in. Regelmatig heeft Kruidvat deze lijn in de aanbieding en dat is dan meestal 2+1 gratis.

Nagellakremover

Dit gaat eigenlijk niet om het merk, (huismerk DA) maar meer om het potje. Het is een pump&clean potje, oftewel er zit een pompje bovenin waar je je wattenschijfje op duwt en dan zit er nagellakremover op. Ik gebruik dit pompje nu een paar maanden en ik merk dat ik aanzienlijk langer met mij nagellakremover doe! Het is namelijk (afhankelijk van hoe je het gebruikt) een stuk zuiniger dan een fles met een grote opening. Deze potjes zijn ook navulbaar dus ik heb altijd een grotere fles op voorraad. De pomp-potjes zijn er ook bij Kruidvat, maar deze van DA kost €2,75.

 

Tot zover mijn favoriete budget reinigingsproducten, hopelijk hebben jullie er iets aan!